دوقلوها و جهان آخرت

نظر شما در مورد مطالب این وبلاگ چیست؟


آمار مطالب

کل مطالب : 371
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 11
باردید دیروز : 15
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 1570
بازدید سال : 7336
بازدید کلی : 176644

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 1570
بازدید کل : 176644
تعداد مطالب : 371
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صلاح الدین احمد لواسانی
تاریخ : دو شنبه 15 مهر 1392
نظرات

 

داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟
آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟.
نه من به این اراجیف اعتقادی ندارم؛ من یک روشنفکرم
مگه تا حالا مامانو دیدی؟

پاسخ اول:

دوست عزیز و گرامی جناب ایرانیان ،اگر این مطلب و تصویر بمنظور فرح روحی و کمی لبخند تدوین شده باشد. بسیار مفرح و دلنشین بود و من آن را بعنوان یک شوخی می پسندم. اما اگر هدف اثبات جهان اخرت و زندگی بعد از مرگ است باید عرض کنم. اساسا " استدلالی ضعیف و فاقد منطق و ارزش است. زیرا هر چیز که ذهن انسان نتواند آن را بدلیل عدم ادله متقن اثبات سازد به همان اندازه که قابل تایید است . قابل نقض هم می باشد. شما اکنون به زندگی بعد ازبطن اشراف دارید و می دانید هست . اما حتی درمورد زندگی و تفکرات انسان دردوران زندگی بطنی ( جنینی)آگاهی دقیق ندارید آنجا که وارد بحث اندیشه و به طبع آن پرسش سازی می گردد.شما یک پرسش ایهامی یعنی جهان آخرت ، را نمی توانید با پرسشی دیگر که تجربه و از آن عبور نموده اید مقایسه و محک بزنید و نتیجه یکسان بگیرید.

میلیاردها انسان بدنیا آمده و مرده اند. اما حقیقتا یک انسان که بمیرد و پاسخی مدلل و منطقی درمورد وجود جهان آخرت داشته باشد در دست ندارید . اساسا در حوزه نظری این پرسش و پاسخ آن مردود است.

پیشنهاد می کنم. برای اثبات وجود جهان آخرت از استدالال های منطقی و عقلی تری استفاده نمایید. شاد کام باشید .

توضیح دوم :

از راهنمایی شما سپاسگزارم جناب لواسانی به نظر من اگر قرار باشد تمام جوانب را در مقایسه در نظر بگیریم هیچ وقت هیچ مقایسه ای را نمی توان عنوان کرد چون هیچ دو چیزی صد در صد مانند هم نیستند حتی اگر قرار باشد زن و مرد را به عنوان دو انسان با هم مقایسه کنیم باز هم هزاران و شاید بیشتر بتوان موارد نامشابه پیدا کرد هدف من تنها مقایسه دیدن و ندیدن بود

 

پاسخ  دوم:

درود بر شما . ابتدا عرض کنم. دیالوگی که شما استفاده نمودید . ساخته میسیونرهای مسیحی برای اثبات جهان آخرت هست . کهحتما" می دانید در قرون وسطی املاک و مستقلاتش بصورت رسمی توسط کشیش ها با صدور سند مکتوب و رسمی فروخته می شد. که هم اکنون تعدای زیادی از این اسناد با خطی زیبا و تذهیب های بی بدیل در موزه لوور در معرض بازدید عموم قرار دارد .

 اما در شکل مقایسه دیدن و ندیدن هم این اندیشه جایی برای طرح ندارد. قوای حسی انسان از جمله بینایی دارای نقاط ضعف و قدرت بسیاری است. مثلا ،  بر روی پوست دست ما میلیون ها باکتری زندگی می کنند که بشکل طبیعی ما قادر به دیدن آنها نیستیم. اما وجود دارند ......مدتها همین عدم نقیصه یعنی عدم توانایی  دیدن آنها  باعث مرگ ومیر هزاران مادر از بیماری طب زایمان می شد . که با اختراع میکروسکوپ و کشف باکتری این مرگ ومیرها ازبین رفت. پس ندیدن دلیل بودن نیست .

اما بر عکس آنهم ساری وجاریست . به این صورت که دیدن هم ملاک بودن نیست . ساده ترین و بدیهی ترین نمونه آن سراب در بیابان است ، برکه آب را در صحرا می بینید ، اما وجود خارجی ندارد وگاهی سرابی است جان ستان .

با آرزوی توفیق برای شما.

صلاح  الدین احمد لواسانی


تعداد بازدید از این مطلب: 397
موضوعات مرتبط: , , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رادیو اینترنتی صدای  ایران

این وبلاگ کشکولی بزرگ است ، که همه آثار خود را در آن ریخته ام . و به همین جهت بسیار شلوغ و پر هرج و مرج است. به همین دلیل تعدادی وبلاگ تخصصی و موضوعی ایجاد کردم. که لینک شان را خواهم گذاشت.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود